Asrama - Kolej Vokasional Shah Alam (Blog Tidak Resmi)

MENDEKATI MASALAH PELAJAR YANG MENETAP DI ASRAMA DAN MENCARI KAEDAH TERBAIK MENGATASINYA, BERTUJUAN MEMANTAP KAN PENGURUSAN ASRAMA PELAJAR. "KOMEN JUJUR DARIPADA PELAJAR, IBU BAPA, PENJAGA DAN PENGURUSAN ASRAMA AMAT DI HARAP KAN"

Monday 30 September 2013

Internet Mempunyai Banyak Manfaat - Perlu tiap asrama menyedia kan kemudahan Internet

Terdapat begitu banyak perkara yang pelajar boleh lakukan dengan Internet. Bukan sahaja mereka boleh berkomunikasi dengan pelajar-pelajar antarabangsa, mereka boleh mendapat manfaat daripada pengetahuan dan pengalaman orang lain , mengambil bahagian dalam chat , berkongsi idea dan penyelesaian dan belajar tentang banyak budaya yang pelbagai di luar sana.

Walaupun Internet tidak banyak untuk pelajar, terdapat juga manfaat untuk ibu bapa dan guru-guru. Pembelajaran interaktif yang Internet menyediakan boleh membantu pelajar-pelajar dan ibu bapa yang mempunyai sedikit atau tidak ada kemahiran bahasa Inggeris untuk belajar bahasa Inggeris . Ibu bapa boleh menjadi lebih terlibat dalam pendidikan anak-anak mereka dengan menghubungkan sekolah dengan rumah, perpustakaan atau pelabuhan akses lain.

Guru-guru boleh menyesuaikan diri dengan gaya pembelajaran yang berbeza dan di dalam kelas. Mereka juga boleh menetapkan kadar mereka sendiri pengajaran. Teknik pengajaran individu boleh menjadi lebih ada, yang telah terbukti menjadi faktor dalam pencapaian pelajar.

Guru mempunyai peluang untuk dapat mengajar di lebih daripada satu tempat pada masa yang sama . Mereka mungkin di sebuah bandar kecil tetapi melalui Internet, mereka boleh dikaitkan dengan pelajar-pelajar di kawasan yang lebih padat.

Juga, Internet membolehkan pentadbir dan guru-guru untuk menghabiskan masa kurang pada pentadbiran dan penyimpanan rekod. Ini juga akan memberikan mereka lebih banyak masa untuk menghabiskan dengan pelajar-pelajar mereka.

0 comments :

Post a Comment

 
Copyright © . Asrama - Kolej Vokasional Shah Alam (Blog Tidak Resmi) - Posts · Comments
Theme Template by BTDesigner · Powered by Blogger